Metoder og verktøy for brukerinnsikt
En oversikt over metoder og verktøy for innsiktsarbeid som NAV bruker.
Webanalyse
Amplitude
Amplitude ble kjøpt inn for å måle hvordan folk bruker våre tjenester og kan brukes både i frontend og backend-applikasjoner.
- Logg inn på Amplitude
- Bestill tilgang til Amplitude (for ansatte)
- Lær om hvordan Amplitude brukes i NAV
Spørreundersøkelser
Hotjar
Hotjar brukes til å gjennomføre spørreundersøkelser på nettsidene. Det kan også brukes til å ta opptak av hvordan folk navigerer på sidene, og se forskjeller i bruksmønster på mobil og pc.
Task Analytics
Task Analytics er et verktøy laget for å utføre målinger med toppoppgavemetoden.
- Logg inn på Task Analytics
- Bestill tilgang til Task Analytics (for ansatte)
- Lær om hvordan Task Analytics brukes i NAV
Brukertesting
UXtweak
UXtweak er et verktøy som lar deg test skisser, prototyper eller nettsider umoderert, teste innhold med tretesting og oppdage struktur med kortsortering,
Kvalitetsikring
Siteimprove
Siteimprove er et verktøy som gir oss en oversikt over problemer og forbedringsområder i forhold til: kvalitetssikring av innhold, universell utforming og søketrafikk.
- Logg inn på Siteimprove
- Bestill tilgang til Siteimprove (for ansatte)
- Lær om hvordan Siteimprove brukes i NAV
NAV Språkhjelp
NAV språkhjelp er et testverktøy som gir deg automatisk feedback om karakteristikkene av tekstene dine
Bidragsytere