Slik bruker vi underdomener i NAV
Vi ønsker fremstå som ett NAV. Derfor er vi restriktive på bruk av underdomener.
Kari Breidal
Underdomener skal bare brukes i spesielle tilfeller, og alltid etter avtale med Kommunikasjonsavdelingen som eier nav.no.
Når er det aktuelt med underdomener?
- Hvis vi skal dele informasjon av allmenn interesse, som ikke er en del av det ordinære tjenestetilbudet vårt. Eksempler på dette er aksel.nav.no og data.nav.no.
- For kampanjer som skal gå i et avgrenset tidsrom og har en klart definert målgruppe.
- Når målgruppen er interne ansatte.
Kommunikasjonsavdelingen (NAV intranett) vil vurdere hvert enkelt tilfelle. Noen ganger brukes underdomener for re-branding av NAV-tjenester, som for eksempel arbeidsplassen.nav.no. Dette er en pilot som tester der om re-branding av en tradisjonell NAV-tjeneste vil føre til at arbeidsgivere i større grad vil bruke vil NAV til rekruttering.
Hvis du skal sette opp etter underdomene, er det denne regelen som gjelder:
- xyz.nav.no
Eksempler:
- inkludering.nav.no
- design.nav.no
Bidragsytere
Kari Breidal
Publisert: 23. november 2022