Guide
Hvordan bruke statistikk fra Nav Kontaktsenter i innsiktsarbeid?
Nav Kontaktsenter har gode statistikkmålinger basert på jevnlig måling av deres tjenester og service på sine kanaler. Du kan bruke denne statistikken i ditt innsiktsarbeid og produktvikling av tjenestene i Nav.
Bruk statistikk basert på jevnlige brukerundersøkelser
Nav kontaktsenter Styringsenheten, Trafikk og produksjonsstyring kjører jevnlig brukerundersøkelser av tjenestene/ servicen sin mot innbyggere og arbeidsgivere som tar kontakt per telefon eller skriv til oss. Disse brukerundersøkelsene undersøker brukernes opplevelse av løsning- og servicegrad fra Kontaktsenteret. Resultatet av disse finner du som jobber i Nav på Innsikt om Nav kontaktsenter på intranettet.
For å benytte statistikken som kilde i ditt innsiktsarbeid eller produktutvikling, må du lese en veileder først, før du begynner å tolke statistikken selv.
Har du spørsmål om tolkning av statistikken, eller ønsker å benytte den som kilde i innsiktsarbeidet ditt, ta kontakt med Nav kontaktsenter Styringsenheten, Trafikk og Produksjonsstyring gjennom Porten/intranett, for å sikre at du har tolket statistikken korrekt.
Andre nyttige innganger til innsikt fra Nav Kontaktsenter på intranettet:
Statistikk og brukerinnsikt fra Nav kontaktsenter.
Årsrapporter og andre rapporter fra bestilt innsikt fra NKS finner du på intranettet vårt.
Medvirkende