Brukerinnsikt
Her finner du tips, råd og veiledning for å kunne gjennomføre brukerinnsiktsarbeid oftere, mer effektivt, med ønsket kvalitet, som er etisk riktige, inkluderende og lovlige.
Undertema
Innholdstype
Innsikt
Her finner du tips, råd og veiledning for å kunne gjennomføre brukerinnsiktsarbeid oftere, mer effektivt, med ønsket kvalitet, som er etisk riktige, inkluderende og lovlige.
Hvordan bruke statistikk fra Nav Kontaktsenter i innsiktsarbeid?
Nav Kontaktsenter har gode statistikkmålinger basert på jevnlig måling av deres tjenester og service på sine kanaler. Du kan bruke denne statistikken i ditt innsiktsarbeid og produktvikling av tjenestene i Nav.
InnsiktGuideHvordan kan du bruke fagnettverkene i Nav Kontaktsenter til innsikt?
Å snakke med fagnettverkene til Nav Kontaktsenter kan gi deg som jobber med å utvikle løsningene til Nav verdifull innsikt. Veilederne til kontaktsenteret er spesialiserte på sine fagområder og kan være gode kilder for innsikt som ikke kan leses ut av statistikk. Hvis de har kapasitet, vil de kunne dele sin spesifikke fagkompetanse.
InnsiktRetningslinjeInnsiktsmal til observatører
Her finner du en mal som designere kan bruke for å involvere flere fra teamet, og som gjør det lettere for observatører å vite sin rolle i innsiktsarbeid.
InnsiktGuideBrukermedvirkning i Arbeids- og velferdsdirektoratet
NAV tar med brukerrepresentanter på råd gjennom faste brukerutvalg. Brukerutvalget skal blant annet bidra til å sikre brukermedvirkning innenfor områder i NAV, som har betydning for brukerne.
InnsiktGuideRutine for lagring av innsiktsdata
Det er viktig å ha gode rutiner for lagring av innsiktsdata ved gjennomføring av innsiktsarbeid. Her finner du den du skal følge i NAV IT.
InnsiktRetningslinjeKunnskapsbanken - hjelpemidler og tilrettelegging
En kunnskapsbank om hjelpemidler og tilrettelegging.
InnsiktVerktøy