Hopp til innhold
Aksel
  • God praksis
  • Grunnleggende
  • Ikoner
  • Komponenter
  • Mønster & Maler
  • Bloggen

Meny

  • God praksis
  • Grunnleggende
  • Ikoner
  • Komponenter
  • Mønster & Maler
  • Blogg

Brukerinnsikt

Her finner du tips, råd og veiledning for å kunne gjennomføre brukerinnsiktsarbeid oftere, mer effektivt, med ønsket kvalitet, som er etisk riktige, inkluderende og lovlige.

  • Alle tema
  • Brev
  • Brukerinnsikt
  • Design
  • Frontend
  • Innholdsarbeid
  • Interne flater
  • Kompetanseutvikling
  • Kunstig intelligens
  • nav.no
  • Produktledelse
  • Produktteam
  • Skjema og søknad
  • Universell utforming

Undertema

Innholdstype

Innsikt

Her finner du tips, råd og veiledning for å kunne gjennomføre brukerinnsiktsarbeid oftere, mer effektivt, med ønsket kvalitet, som er etisk riktige, inkluderende og lovlige.

  • Hvordan bruke statistikk fra Nav Kontaktsenter i innsiktsarbeid?

    29. april 2025

    Nav Kontaktsenter har gode statistikkmålinger basert på jevnlig måling av deres tjenester og service på sine kanaler. Du kan bruke denne statistikken i ditt innsiktsarbeid og produktvikling av tjenestene i Nav.

    Innsikt
    Guide
  • Hvordan kan du bruke fagnettverkene i Nav Kontaktsenter til innsikt?

    29. april 2025

    Å snakke med fagnettverkene til Nav Kontaktsenter kan gi deg som jobber med å utvikle løsningene til Nav verdifull innsikt. Veilederne til kontaktsenteret er spesialiserte på sine fagområder og kan være gode kilder for innsikt som ikke kan leses ut av statistikk. Hvis de har kapasitet, vil de kunne dele sin spesifikke fagkompetanse.

    Innsikt
    Retningslinje
  • Innsiktsmal til observatører

    4. april 2025

    Her finner du en mal som designere kan bruke for å involvere flere fra teamet, og som gjør det lettere for observatører å vite sin rolle i innsiktsarbeid.

    Innsikt
    Guide
  • Brukermedvirkning i Arbeids- og velferdsdirektoratet

    24. februar 2025

    NAV tar med brukerrepresentanter på råd gjennom faste brukerutvalg. Brukerutvalget skal blant annet bidra til å sikre brukermedvirkning innenfor områder i NAV, som har betydning for brukerne.

    Innsikt
    Guide
  • Rutine for lagring av innsiktsdata

    11. desember 2024

    Det er viktig å ha gode rutiner for lagring av innsiktsdata ved gjennomføring av innsiktsarbeid. Her finner du den du skal følge i NAV IT.

    Innsikt
    Retningslinje
  • Kunnskapsbanken - hjelpemidler og tilrettelegging

    5. april 2024

    En kunnskapsbank om hjelpemidler og tilrettelegging.

    Innsikt
    Verktøy

© 2025 Nav

Arbeids- og velferdsetaten

Snarveier

  • Skriv for Aksel
  • Prinsipper for brukeropplevelse
  • Security Playbook
  • Etterlevelse

Om nettstedet

  • Hva er Aksel?
  • Personvernerklæring
  • Tilgjengelighetserklæring

Finn oss

  • Figma
  • Github
  • Slack