Innholdsstrategien er en plan for hvordan NAV skal jobbe med innhold på nettsidene. Den forteller om hva, hvorfor og hvordan vi lager innhold, og hvem som har ansvar for hvilket innhold. Innholdsstrategien gjelder for alle typer innhold, både tekst, video, bilder og andre formater.
Denne innholdsstrategien gjelder innhold til personbruker på nav.no. Med personbrukere mener vi privatpersoner som bruker informasjonen på nav.no eller andre tjenester fra NAV.

- Strategien gjelder for alt slags innhold på nettsidene våre, både tekst, bilder, visualiseringer og video.
- Strategien tar utgangspunkt i kjernemodellen , og er en operasjonalisering av vedtatte strategier som påvirker nav.no.
På nav.no skal vi møte folk med tillit og vise frem mulighetene - vi skal være en støttespiller. Vi tar utgangspunkt i brukernes behov og situasjon, og tilrettelegger for ulike måter å tilnærme seg innholdet på.
Målene med innholdsstrategien er å oppnå:
- at brukerne enkelt og raskt finner frem og får gjort det de kom for på nettsidene
- at innholdet er forståelig og skaper trygghet
- at innholdet til enhver tid er oppdatert og riktig
10 bud for innhold til personbrukere
Tips
Nå som du kjenner innholdsstrategien, har du kanskje noe innhold som bør jobbes med? Her får du oversikten over sidetypene på nav.no.
Tips
Har det skjedd noe akutt som gjør at du trenger nytt innhold? Da bør du ta en kikk på beredskapsplanen for innhold på nav.no.