Hopp til innhold
Aksel

Aksel

Designsystemet
God praksisBloggen

Retningslinje

Innholdsstrategi for nav.no ved hendelser

Når noe akutt oppstår, er ikke alltid forsiden av nav.no det mest effektive stedet å kommunisere med brukerne på.

Innholdsstrategien ved hendelser gir retningslinjer for ulike situasjoner til deg som jobber med innhold på nav.no. Målet med innholdsstrategien ved hendelser er å kommunisere til brukerne våre på en mest mulig effektiv måte.

Innholdsstrategien ved hendelser for innhold på nav.no sørger for at vi:

  • unngår at informasjon om viktige hendelser presenteres som fragmenter, men heller inngår i rett kontekst
  • unngår at vi overvelder brukerne med informasjon de ikke trenger, eller skaper unødvendig usikkerhet
  • bruker etablerte komponenter, mønstre og forvaltningsmodeller i tråd med innholdsstrategien, i stedet for å ta hasteavgjørelser eller bygge noe nytt

Innholdsstrategien ved hendelser er basert på innholdsstrategien for nav.no, og støtter særlig prinsippene om at informasjon som hører sammen skal stå sammen, og at vi oppdaterer i stedet for å lage nytt innhold.

Medvirkende

TeamNav.no

Innspill til artikkelen

Logg inn med Nav SSO for å gi innspill til artikkelen

Logg inn med Nav SSO