Forside til personbrukere på nav.no
Forsiden til personbrukere på nav.no er bygget opp av fire innholdsseksjoner.
Hvem er ansvarlig?
Team personbruker og nav.no-redaksjonen oppdaterer forsiden.
Seksjon 1: Hva kan vi hjelpe deg med?
Denne seksjonen gir inngang til de 6 store områdene der NAV tilbyr tjenester. Inne på områdesidene får man inngang til aktuelle situasjoner for området.

Seksjonen henvender seg først og fremst til de som er i en ny situasjon eller som er i kontakt med NAV for første gang og ikke vet hva de har rett til.
Seksjon 2: Snarveier
Seksjonen gir inngang til sentrale toppoppgaver på nav.no. Disse oppgavene er særlig viktige for de som har søkt om eller allerede får støtte fra NAV.

Saksbehandlingstider og utbetalingsdatoer og gir inngang til sentrale oversikter over dette.
Pengestøtter og tjenester fra A til Å gir inngang til en søkbar og filtrerbar oversikt over alle produktene til NAV. Dette er en versjon 0.1 av den nye produktoversikten som etterhvert vil erstatte skjemaveilederen.
Seksjon 3: Aktuelt
Saker som skal vises i Aktuelt-spalten på forsiden gjelder personbrukere. Det er to typer saker:
- Gjentakende, årvisse saker som orienterer brukerne om noe som er relevant og viktig for mange, og som avlaster kontaktsenteret for henvendelser. Eksempler er utbetaling av feriepenger fra NAV eller spesielle regler for å sende meldekort i julen.
- Ad hoc-saker som gjelder feil eller uregelmessigheter som angår mange, eller er særlig viktig for en mindre gruppe. NAVs informasjonsplikt tilsier at vi må varsle ved slike hendelser. Hvis det er mulig og sikkert at berørte brukerne kan nås med direkte varsling, er det foretrukken framgangsmåte.

Det er nav.no-redaksjonen som vurderer hva som er en aktuelt-sak. Sakene skal alltid være godkjent av fageier.
Informasjon som gjelder konkrete produkter, situasjoner eller andre tema skal også fremkomme i kontekst. Se hvordan vi håndterer ulike situasjoner i beredskapsplanen for nav.no.
Relevante lenker
Seksjon 4: Kontakt oss
Kontaktinformasjon til NAV. Seksjonen har direkteinngang til chat og til Kontakt oss-siden der man får oversikt over alle kanaler, med informasjon om hvordan man kan bruke dem eller til hva.

Innlogget innhold
Brukere som er logget inn med BankID, får en egen modul på toppen av forsiden. Denne gir inngang til sentralt innhold på de innloggede sidene.

I første versjon er det inngang til Dine utbetalinger og Dine saker.
Alle som sender meldekort får i tillegg inngang til Dine meldekort.
Bidragsytere