Hopp til innhold
Aksel
  • God praksis
  • Grunnleggende
  • Ikoner
  • Komponenter
  • Mønster & Maler
  • Bloggen

Meny

  • God praksis
  • Grunnleggende
  • Ikoner
  • Komponenter
  • Mønster & Maler
  • Blogg

nav.no

På nav.no skal vi møte folk med tillit og vise frem mulighetene. Brukerne skal finne frem på nettsidene, og få gjort det de kom for. Her finner du innholdsstrategien for nav.no, oversikt over innholdet som finnes der, og hvordan du lager det.

  • Alle tema
  • Brev
  • Brukerinnsikt
  • Design
  • Frontend
  • Innholdsarbeid
  • Interne flater
  • Kompetanseutvikling
  • Kunstig intelligens
  • nav.no
  • Produktledelse
  • Produktteam
  • Skjema og søknad
  • Universell utforming

Undertema

Innholdstype

Innholdstyper

Vi tar utgangspunkt i brukernes behov og situasjon når vi presenterer NAVs tilbud.

  • Dekoratøren

    19. mai 2025

    Oversikt over hvilke funksjoner som ligger i dekoratøren, hvilke fordeler den gir og hvordan teamene kan ta den i bruk.

    Innholdstyper
    Retningslinje
  • Dialogkanalene «Still et spørsmål» og «Beskjed til oss»

    1. april 2025

    «Still et spørsmål» og «Beskjed til oss» er skriftlige kanaler der brukeren logger inn og skriver en melding til Nav. De får svar i løpet av noen arbeidsdager.

    Innholdstyper
    Guide
  • Situasjonsside

    18. mars 2025

    Målet med situasjonssidene på nav.no er å gjenskape et møte med veileder. Det vil si å gi best mulig informasjon ut fra en gitt situasjon.

    Innholdstyper
    Guide
  • Forside til personbrukere på nav.no

    14. februar 2025

    Forsiden til personbrukere på nav.no er bygget opp av fire innholdsseksjoner.

    Innholdstyper
    Guide
  • Produktside

    13. januar 2025

    Hovedmålet med produktsidene på nav.no er å samle all informasjon om hvert enkelt produkt, slik at innbyggeren slipper å hoppe rundt for å samle informasjon på egenhånd.

    Innholdstyper
    Guide
  • Video

    7. januar 2025

    I valget mellom å lese tekst eller se video, velger de fleste brukerne våre å lese teksten. Derfor oppfordrer vi til å bruke videoer på en sparsommelig og gjennomtenkt måte på nav.no.

    Innholdstyper
    Guide
  • Slik gjør du det

    7. januar 2025

    Slik gjør du det-sidene på nav.no skal forklare hvorfor, når og hvor ofte et skjema eller annen informasjon skal sendes inn.

    Innholdstyper
    Guide
  • Temaartikkel

    7. januar 2025

    Temaartiklene på nav.no gir dybdeinformasjon om ett konkret tema.

    Innholdstyper
    Guide
  • Hva slags innhold finnes det på nav.no?

    6. desember 2024

    En oversikt over sidetypene vi bruker på nettstedet vårt.

    Innholdstyper
    Guide
  • Verktøy

    4. september 2024

    Verktøy er en interaktiv innholdstype. De kan hjelper brukeren med å finne riktig produkt, eller å regne ut et anslag.

    Innholdstyper
    Guide
  • Områdeside

    29. august 2024

    Områdesiden samler inngang til alle situasjonssider som er aktuelle for det aktuelle området. Hvis en situasjon er aktuell for flere områder, for eksempel helse og arbeid, kan den vises på flere områdesider.

    Innholdstyper
    Guide
  • Oversikt

    29. august 2024

    Oversiktssidene presenterer produktdetaljer eller produktfunksjoner. Disse vises både sentralt i fellesoversikter, og i kontekst inne på den aktuelle produktsiden. Informasjonen er alltid 1:1 og oppdatert.

    Innholdstyper
    Guide

© 2025 Nav

Arbeids- og velferdsetaten

Snarveier

  • Skriv for Aksel
  • Prinsipper for brukeropplevelse
  • Security Playbook
  • Etterlevelse

Om nettstedet

  • Hva er Aksel?
  • Personvernerklæring
  • Tilgjengelighetserklæring

Finn oss

  • Figma
  • Github
  • Slack