Kompetanseutvikling
For at vi i Nav skal nå ambisjonen vår «Sammen løser vi samfunnsoppdraget» i virksomhetsstrategien vår, må Nav bli en lærende organisasjon som skaper mestring. Dette forutsetter at vi jobber kunnskapsbasert, har en god delingskultur og at vi jobber systematisk med kompetanseutvikling, både på individ, gruppe- og organisasjonsnivå.
Undertema
Innholdstype
KU-MO
Kompetanseutviklingsmodellen KU-MO består av seks dimensjoner som her er beskrevet i hver sin artikkel.
Samarbeid og kommunikasjon
I NAV IT er det viktig å beherske samspill, ha et sett teamferdigheter, og god kompetanse på det å kommunisere med andre med annen kompetanse og bakgrunn. I tillegg til å ha en god formidlingsevne.
KU-MOVerktøyPersonlig
Personlig kompetanse handler om hvem vi er som personer, både overfor oss selv og i samspillet med andre.
KU-MOVerktøyOrganisasjon
Dimensjonen "Organisasjon" handler om forståelse for helheten, kompleksiteten og bredden i NAVs organisasjon.
KU-MOVerktøyLederskap
Lederskap handler om å lede seg selv, lede andre, lede et fagområde eller lede prosesser.
KU-MOVerktøyAktualitet
Denne dimensjonen skal ta opp i seg endringer som treffer NAV IT og som har betydning for våre prioriteringer.
KU-MOVerktøy