Kompetanseutvikling
For at vi i Nav skal nå ambisjonen vår «Sammen løser vi samfunnsoppdraget» i virksomhetsstrategien vår, må Nav bli en lærende organisasjon som skaper mestring. Dette forutsetter at vi jobber kunnskapsbasert, har en god delingskultur og at vi jobber systematisk med kompetanseutvikling, både på individ, gruppe- og organisasjonsnivå.
Undertema
Innholdstype
KU-MO
Kompetanseutviklingsmodellen KU-MO består av seks dimensjoner som her er beskrevet i hver sin artikkel.
Lederskap
Lederskap handler om å lede seg selv, lede andre, lede et fagområde eller lede prosesser.
KU-MOGuideAktualitet
Denne dimensjonen skal ta opp i seg endringer som treffer Teknologiavdelingen og som har betydning for våre prioriteringer.
KU-MOGuideSamarbeid og kommunikasjon
I Teknologiavdelingen er det viktig å beherske samspill, ha et sett teamferdigheter, og god kompetanse på det å kommunisere med andre med annen kompetanse og bakgrunn. I tillegg til å ha en god formidlingsevne.
KU-MOGuidePersonlig
Personlig kompetanse handler om hvem vi er som personer, både overfor oss selv og i samspillet med andre.
KU-MOGuideOrganisasjon
Dimensjonen "Organisasjon" handler om forståelse for helheten, kompleksiteten og bredden i Navs organisasjon.
KU-MOGuide