Innholdsarbeid
Innholdsarbeid
Bak enhver god nettside står godt innhold. NAVs innhold skal løse ekte problemer for ekte mennesker, og sørge for at innbyggerne finner, forstår og får til. Her får du tips, retningslinjer og verktøy til å lage innhold som gjør jobben sin.
Innholdsstrategi
Beredskapsplan for nav.no
Når noe akutt oppstår, er ikke alltid forsiden av nav.no det mest effektive stedet å kommunisere med brukerne på.
30. november 2022Slik bruker vi underdomener i NAV
Vi ønsker fremstå som ett NAV. Derfor er vi restriktive på bruk av underdomener.
—30. november 2022Skriveråd
Slik skriver du enkelt og godt
Prinsipper, skriveråd og sjekklister som sørger for et godt, brukervennlig og helhetlig språk.
—30. november 2022Verktøy
Kvalitetssjekk med Siteimprove
Siteimprove hjelper oss med å kvalitetsikre innhold og kode på nettsider.
—30. november 2022Test innhold med tretesting
Test om innholdet er strukturert på en god måte med tretesting og UXtweak.
—30. november 2022Oppdag struktur med kortsortering
La brukeren sortere innholdet på en måte som er logisk for dem med kortsortering og UXtweak.
—30. november 2022Mål bruk og tilfredshet
Oversikt over hvilken verktøy vi bruker i NAV for å måle bruk og tilfredshet.
—30. november 2022Slik gjør du en lavterskel brukertest av tekst
En test av teksten trenger ikke være komplisert og tidkrevende. Ved å følge noen enkle prinsipper og metoder kan du finne ut hvor det lugger i teksten din.
—30. november 2022Sidetyper på nav.no
Hva slags innhold finnes det på nav.no?
En oversikt over sidetypene vi bruker på nettstedet vårt.
—14. desember 2022Slik lager du en livssituasjonsside
Lær å sette opp sider for ulike livssituasjoner, trinn for trinn.
—30. november 2022Slik lager du en produktside
Vil du lage en produktside på nav.no, men er usikker på hvordan? Her er guiden som loser deg gjennom - steg for steg.
—30. november 2022