Hopp til innhold
Aksel
  • God praksis
  • Grunnleggende
  • Ikoner
  • Komponenter
  • Mønster & Maler
  • Bloggen

Meny

  • God praksis
  • Grunnleggende
  • Ikoner
  • Komponenter
  • Mønster & Maler
  • Blogg

Kompetanseutvikling

For at vi i Nav skal nå ambisjonen vår «Sammen løser vi samfunnsoppdraget» i virksomhetsstrategien vår, må Nav bli en lærende organisasjon som skaper mestring. Dette forutsetter at vi jobber kunnskapsbasert, har en god delingskultur og at vi jobber systematisk med kompetanseutvikling, både på individ, gruppe- og organisasjonsnivå.

  • Alle tema
  • Brev
  • Brukerinnsikt
  • Design
  • Frontend
  • Innholdsarbeid
  • Interne flater
  • Kompetanseutvikling
  • Kunstig intelligens
  • nav.no
  • Produktledelse
  • Produktteam
  • Skjema og søknad
  • Universell utforming

Undertema

Innholdstype

IT-avdelingen

Medarbeiderne i IT-avdelingen jobber for samfunnsoppdraget og for brukerne vi leverer tjenester til. For å lykkes med å gjøre en forskjell, må vi utvikle oss som fagpersoner og mennesker.  Videre på disse sidene beskriver vi kompetanseutviklingsmodellen (KU-MO) til IT-avdelingen. Denne er såpass generisk at vi mener den også passer andre typer fagmiljø.

  • Hvordan kan jeg utvikle min egen kompetanse?

    3. februar 2025

    Medarbeidere i Teknologiavdelingen jobber for samfunnsoppdraget og for brukerne vi leverer tjenester til.

    IT-avdelingen
    Guide
  • Hva er KU-MO?

    3. februar 2025

    KU-MO er enkelt og greit en forkortelse for kompetanseutviklingsmodellen.

    IT-avdelingen
    Guide
  • Hvordan kan vi jobbe med kompetanseutvikling hos oss?

    20. desember 2024

    Hvordan kan du starte å jobbe mer med kompetanseutvikling i din avdeling, team eller enhet?

    IT-avdelingen
    Guide
  • Hvordan gjennomføre en KU-MO-workshop?

    20. desember 2024

    Å ha en workshop om kompetanseutvikling kan være svært nyttig når man ønsker å øke fokuset, eller begynne å jobbe mer målrettet med kompetanseutvikling i en enhet, team eller område.

    IT-avdelingen
    Verktøy

KU-MO

Kompetanseutviklingsmodellen KU-MO består av seks dimensjoner som her er beskrevet i hver sin artikkel.

  • Lederskap

    24. februar 2025

    Lederskap handler om å lede seg selv, lede andre, lede et fagområde eller lede prosesser.

    KU-MO
    Guide
  • Aktualitet

    24. februar 2025

    Denne dimensjonen skal ta opp i seg endringer som treffer Teknologiavdelingen og som har betydning for våre prioriteringer.

    KU-MO
    Guide
  • Samarbeid og kommunikasjon

    3. februar 2025

    I Teknologiavdelingen er det viktig å beherske samspill, ha et sett teamferdigheter, og god kompetanse på det å kommunisere med andre med annen kompetanse og bakgrunn. I tillegg til å ha en god formidlingsevne.

    KU-MO
    Guide
  • Personlig

    3. februar 2025

    Personlig kompetanse handler om hvem vi er som personer, både overfor oss selv og i samspillet med andre.

    KU-MO
    Guide
  • Organisasjon

    3. februar 2025

    Dimensjonen "Organisasjon" handler om forståelse for helheten, kompleksiteten og bredden i Navs organisasjon.

    KU-MO
    Guide
  • Faglig mestring

    3. februar 2025

    Kort oppsummert - her vil du finne faget ditt.

    KU-MO
    Guide

© 2025 Nav

Arbeids- og velferdsetaten

Snarveier

  • Skriv for Aksel
  • Prinsipper for brukeropplevelse
  • Security Playbook
  • Etterlevelse

Om nettstedet

  • Hva er Aksel?
  • Personvernerklæring
  • Tilgjengelighetserklæring

Finn oss

  • Figma
  • Github
  • Slack