nav.no
På nav.no skal vi møte folk med tillit og vise frem mulighetene. Brukerne skal finne frem på nettsidene, og få gjort det de kom for. Her finner du innholdsstrategien for nav.no, oversikt over innholdet som finnes der, og hvordan du lager det.
Undertema
Innholdstype
Innholdsstrategi
Bli kjent med innholdsstrategien for nav.no, og hvordan vi kontinuerlig jobber med å planlegge, produsere og forvalte innholdet vårt.
Beredskapsplan for nav.no
Når noe akutt oppstår, er ikke alltid forsiden av nav.no det mest effektive stedet å kommunisere med brukerne på.
InnholdsstrategiRetningslinje
Min side
Min side er dit du kommer når du logger inn på nav.no. Der får du personlig informasjon, tjenester og viktige meldinger.
Hvordan fungerer varsler til privatpersoner?
En oversikt over løsninger og muligheter for varsler
Min sideGuideHva møter personer som logger inn på nav.no?
En oversikt over innhold og prinsipper for innloggede tjenester for privatpersoner.
Min sideGuide
Sidetyper
Vi tar utgangspunkt i brukernes behov og situasjon når vi presenterer NAVs tilbud. Vi bruker sidetypene som byggeklosser og setter dem sammen på ulike måter.
Hvordan produsere innhold i en tverrfaglig innholdsgruppe?
For at innholdet vårt skal bli godt og riktig, må vi jobbe tverrfaglig. Men hvordan gjøre det i praksis?
SidetyperGuideVerktøy
Verktøy er en interaktiv innholdstype. De kan hjelper brukeren med å finne riktig produkt, eller å regne ut et anslag.
SidetyperGuideOmrådeside (sidetype)
Områdesiden samler inngang til alle situasjonssider som er aktuelle for det aktuelle området. Hvis en situasjon er aktuell for flere områder, for eksempel helse og arbeid, kan den vises på flere områdesider.
SidetyperGuideOversikt (innholdstype)
Oversiktssidene presenterer produktdetaljer eller produktfunksjoner. Disse vises både sentralt i fellesoversikter, og i kontekst inne på den aktuelle produktsiden. Informasjonen er alltid 1:1 og oppdatert.
SidetyperGuideSituasjonsside (sidetype)
Målet med situasjonssidene på nav.no er å gjenskape et møte med veileder. Det vil si å gi best mulig informasjon ut fra en gitt situasjon.
SidetyperGuideSlik gjør du det (innholdstype)
Slik gjør du det-sidene på nav.no skal forklare hvorfor, når og hvor ofte et skjema eller annen informasjon skal sendes inn.
SidetyperGuideTemaartikkel (sidetype)
Temaartiklene på nav.no gir dybdeinformasjon om ett konkret tema.
SidetyperGuideHva slags innhold finnes det på nav.no?
En oversikt over sidetypene vi bruker på nettstedet vårt.
SidetyperGuideProduktside (sidetype)
Hovedmålet med produktsidene på nav.no er å samle all informasjon om hvert enkelt produkt, slik at innbyggeren slipper å hoppe rundt for å samle informasjon på egenhånd.
SidetyperGuideForside til personbrukere på nav.no
Forsiden til personbrukere på nav.no er bygget opp av fire innholdsseksjoner.
SidetyperGuideKjernegrupper for innholdsarbeid på nav.no
Alt innhold på nav.no skal ha en definert eier og forvaltes aktivt. Kjernegruppene har ansvar for å forvalte innholdet om sine produkter i tråd med innholdsstrategien.
SidetyperGuideSlik lager du en livssituasjonsside
Lær å sette opp sider for ulike livssituasjoner, trinn for trinn.
SidetyperGuideSlik lager du en produktside
Vil du lage en produktside på nav.no, men er usikker på hvordan? Her er guiden som loser deg gjennom - steg for steg.
SidetyperGuideSlik bruker vi underdomener i NAV
Vi ønsker fremstå som ett NAV. Derfor er vi restriktive på bruk av underdomener.
SidetyperGuide