Brukerinnsikt
Her finner du tips, råd og veiledning for å kunne gjennomføre brukerinnsiktsarbeid oftere, mer effektivt, med ønsket kvalitet, som er etisk riktige, inkluderende og lovlige.
Undertema
Innholdstype
Brukertesting
God brukeropplevelse forventes av brukerne våre. Brukertesting er en metode som gir innsikt i hva brukerne faktisk gjør og mener om våre brev, skisser, prototyper eller publiserte løsninger.
NAV Testlab i Fyrstikkalléen 1
Team ResearchOps tilbyr produktteam en ferdig rigget testlab med alt av nødvendig utstyr og fasiliteter for brukertester med blikksporing på laptop, PC-skjerm, smarttelefoner eller nettbrett.
BrukertestingVerktøyRutiner for NAV Testlab
Her finner du interne rutiner for administrasjon, drift og bruk av NAV Testlab.
BrukertestingRetningslinjeBrukerinvolvering av egne ansatte
Hva må du tenke på hvis du skal involvere egne ansatte i produktutviklingen?
BrukertestingGuideSlik gjør du en lavterskel brukertest av tekst
En test av teksten trenger ikke være komplisert og tidkrevende. Ved å følge noen enkle prinsipper og metoder kan du finne ut hvor det lugger i teksten din.
BrukertestingGuideSlik bestiller du NAV Testlab
Fremgangsmåte steg-for-steg for å bestille Testlaben i Fyrstikkalléen 1, Oslo.
BrukertestingGuideTjenesten "Test min løsning" (Ikke tilgjengelig våren 2024)
Inkluderer du mennesker med funksjonsvariasjon i innsiktsarbeidet ditt?
BrukertestingGuideTest skisser og prototyper umoderert
Test enkelt og anonymt på mange med UXtweak.
BrukertestingVerktøyOppdag innholdsgruppering med kortsortering
La brukeren sortere innholdet på en måte som er logisk for dem med kortsortering og UXtweak.
BrukertestingGuideTest struktur med tretesting
Test om innholdet er strukturert på en god måte med tretesting og UXtweak.
BrukertestingGuide