Få hjelp til å migrere til siste versjon av Aksel. Kodenavn Darkside.
Aksels farger er CSS-variabler som oppdateres sentralt. De er designet for å dekke WCAG-krav og har et navnesystem som gjør det enkelt å huske.
Aksel støtter theming for modusene light og dark. Denne artikkelen tar for seg det tekniske aspektet for theming.
For nye prosjekter er oppsettet like enkelt som før, men krever nå en Theme-komponent som wrappes rundt appen din.
Aksel er ute i ny versjon med mange endringer: Designtokens, Dark mode, Oppdatert CSS, Oppdaterte komponenter, Ny Theme-komponent, Oppdatert dokumentasjon.
Å snakke med fagnettverkene til Nav Kontaktsenter kan gi deg som jobber med å utvikle løsningene til Nav verdifull innsikt. Veilederne til kontaktsenteret er spesialiserte på sine fagområder og kan være gode kilder for innsikt som ikke kan leses ut av statistikk. Hvis de har kapasitet, vil de kunne dele sin spesifikke fagkompetanse.
Nav Kontaktsenter har gode statistikkmålinger basert på jevnlig måling av deres tjenester og service på sine kanaler. Du kan bruke denne statistikken i ditt innsiktsarbeid og produktvikling av tjenestene i Nav.
Det du kommer til med tastaturnavigering, må du kunne forlate med tastaturnavigering.
Brukerinteraksjoner skal ikke utløse uforventede endringer på nettsiden.
Gjør det lett for brukere å stoppe eller dempe lyd som starter automatisk.
Her finner du en mal som designere kan bruke for å involvere flere fra teamet, og som gjør det lettere for observatører å vite sin rolle i innsiktsarbeid.
Innhold skal kunne vises og brukes i både stående og liggende retning.
Unngå hurtigtaster som består av ett tegn.
Kontaktsenteret får omtrent 60.000 henvendelser i meldingstjenestene «Skriv til oss» og «Beskjed til oss» hver måned. I vinter har Team nav.no og Nav kontaktsenter samarbeidet om en ny og forbedret flyt for de ulike henvendelsene.
Snart kommer en ny versjon av Aksel med flere stiloppgraderinger for våre komponenter. Da får vi blant annet darkmode-støtte, forbedret fargepalett, færre skygger og litt rundere hjørner.
Om toppoppgavene på nav.no i siste kvartal og resten av 2024
Produkstrategi er noe litt ullent. I denne artikkelen skriver vi litt om hvordan Team Datajegerne jobber med dette og viser hvordan strategien vår ser ut.